Administrativ IT/superbruger

Uddannelsen er for dig, der har brug for at få opdateret dine kompetencer inden for IT og kommunikation.

Med uddannelsen får du et brush up på både IT og kommunikation. Du får blandt andet opdateret dine kompetencer i de mest anvendte it-programmer.


Målet med uddannelsen er, at du:

  • kender til forskellige program- og filtyper
  • kan bruge et mailsystem
  • kender funktionerne i et tekstbehandlingsprogram
  • kan bruge grafik i et tekstbehandlingsprogram
  • kan fremstille grafisk præsentationsmateriale
  • lærer at bruge et regneark
  • kan anvende ESDH til sagsbehandling.

Om uddannelsen

    Indhold i uddannelsen

    Administrativ it/superbruger er en uddannelse, som er bygget op af forskellige AMU-kurser. Du skal tage alle kurserne for at få den samlede uddannelse. Undervisningen veksler mellem teori og selvstændig opgaveløsning og er tilrettelagt, så du kommer igennem kurserne:

    • 40755: Effektiv anvendelse af tekstbehandling (1 dag)
    • 47217: Indskrivning og formatering af mindre tekster (2 dage)
    • 47215: Opstilling og layout i tekst (2 dage)
    • 47214: Håndtering og strukturering af længere tekster (1 dag)
    • 44350: Standardisering af virksomhedens dokumenter (1 dag)
    • 44354: Fletning af dokumenter til masseproduktion (1 dag)
    • 40776: Samarbejde om dokumenter (1 dag)
    • 47212: Brug af grafik i et tekstbehandlingssystem (1 dag)
    • 47218: Anvendelse af regneark til enkle beregninger (2 dage)
    • 44346: Design og automatisering af regneark (2 dage)
    • 40748: Anvendelse af store datamængder i regneark (1 dag)
    • 40754: Anvendelse af pivottabeller (1 dag)
    • 44337: Oprettelse af database til jobbrug (2 dage)
    • 44340: Oprette brugerflader og udskrifter i database (2 dage)
    • 45782: Integration af data mellem administrative it-systemer (2 dage)
    • 40749: Effektiv anvendelse af e-mail og kalendersystemer (1 dag)
    • 44373: Anvendelse af præsentationsprogrammer (2 dage)
    • 40067: Anvendelse af ESDH til sagsbehandling (1 dag)
    • 46489: Informationssøgning på internettet til jobbrug (1 dag)
    • 41373: Forretningsforståelse og nøgletal i it systemer (2 dage)
    • 46490: Anvendelse af elektronisk samarbejdsrum på job (1 dag).

Praktiske oplysninger

    Varighed og start

    Uddannelsen varer 30 dage med undervisning kl. 8.10-15.35. Se i tilmeldingsmodulet hvornår du kan starte.

    Sted

    Undervisningen finder sted på Centret for voksenuddannelser på Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, bygning 6, 4000 Roskilde.

    Adresse og find vej
    Tilmelding

    Du tilmelder dig via kursusmodulet neden for.

    Hvis du er ledig

    Kontakt en af kursussekretærerne på telefon eller mail for at tilmelde dig kurset. Efterfølgende sender vi blanket AR237 med digital post til din e-boks. Du skal udfylde blanketten og sende den videre til din a-kasse.

Tilbage til oversigt

Butikkens E-handelsspecialist

Valgte hold
Kursussted Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde
Varighed 15,0 dage
Deltagerpris 2014,00 kr.
Pris for ledige 9128,55 kr.
Pris udenfor AMU-målgruppe 9128,55 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08:10-15:35
Beskrivelse Kursusforløbet indgår i den landsdækkende positivliste for 6 ugers jobrettet uddannelse. Ledige kan ikke tilmelde sig på Efteruddannelse.dk, men skal henvende sig i deres A-kasse eller på skolen. På kurserne vil der afslutningsvis være en faglig evaluering af dit kursusudbytte.
Kontaktperson Marianne Christiansen
Telefonnr 88523240
Email mch@rhs.dk
Minimum antal deltagere 6
Maksimum antal deltagere 18
Status Kontakt skolen
Fag til kurset:
Anvendelse af elektronisk samarbejdsrum på job
Skolefagkode: 46490
Varighed: 1,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 126,00 kr.
Pris for ledige: 711,75 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 711,75 kr.

Målgruppe
Uddannelsen er udviklet til den administrative medarbejder der arbejder eller skal arbejde med varetagelse af koordinerings- og planlægningsopgaver i et fælles elektronisk samarbejdsrum.

Formål:
Efter uddannelsen kan deltageren administrativt varetage koordinerings- og planlægningsopgaver i et fælles elektronisk samarbejdsrum. Herunder samle og strukturere fx tekst, billeder, lyd og film på ét sted, som giver teamet mulighed for udveksling af informationer.

Indhold:
Deltageren kan administrativt varetage koordinerings- og planlægningsopgaver, hvor der er behov for at samle ideer, skitser mm i et fælles elektronisk samarbejdsrum. Herunder kan deltageren samle og strukturere materiale fx tekst, billeder, lyd og film på ét sted, som giver teamet omkring opgaven mulighed for udveksling af diverse informationer som fx ideer, dokumentation, kommentarer og noter.
Anvendelse af præsentationsprogrammer
Skolefagkode: 44373
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 252,00 kr.
Pris for ledige: 1255,80 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1255,80 kr.

Målgruppe
Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.

Formål:
Deltageren kan fremstille grafisk præsentationsmateriale med præsentationsprogrammer, f.eks. til foredrag, informationsskærme og salgspræsentationer. Deltageren kan anvende værktøjets layoutprincipper på et grundlæggende niveau og kan tilrettelægge præsentationen på en hensigtsmæssig måde i forhold til formålet og virksomhedens behov.

Indhold:
Deltageren kan fremstille grafisk præsentationsmateriale med præsentationsprogrammer, f.eks. til foredrag, informationsskærme og salgspræsentationer. Deltageren kan anvende værktøjets layoutprincipper på et grundlæggende niveau og kan tilrettelægge præsentationen på en hensigtsmæssig måde i forhold til formålet og virksomhedens behov.
Anvendelse af situationsbestemt ledelse
Skolefagkode: 47755
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 376,00 kr.
Pris for ledige: 1193,50 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1193,50 kr.

Målgruppe
Uddannelsen er udviklet til faglærte og ufaglærte personer, der arbejder med eller ønsker at arbejde med ledelse.

Formål:
Efter uddannelsen kan deltageren anvende relevante ledelsesværktøjer situationsbestemt, herunder uddelegere ansvar, kompetencer og opgaver i forhold til den enkelte medarbejders aktuelle behov.

Indhold:
Deltageren kan efter kurset anvende relevante ledelsesværktøjer situationsbestemt, herunder uddelegere ansvar, kompetencer og opgaver i forhold til den enkelte medarbejders aktuelle behov. Deltageren kan desuden skabe trivsel og motivation samt øge effektivitet og produktivitet, uden at det resulterer i stress og mistrivsel.
Anvendelse af sociale medier i virksomheden
Skolefagkode: 49556
Varighed: 3,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 378,00 kr.
Pris for ledige: 1675,25 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1675,25 kr.
E-markedsføring og reklameindsats
Skolefagkode: 45953
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 252,00 kr.
Pris for ledige: 1193,50 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1193,50 kr.

Målgruppe
Målgruppen for kurset er virksomhedsejere og ansatte i handels- og serviceerhvervet som vil starte eller udvide sit firma med e-forretning eller som ønsker e-løsninger.Kurset er målrettet til amu-målgruppen, til medarbejdere der dagligt arbejder med salg og service samt kommunikation og markedsføring.

Formål:
Deltageren kan varetage det administrative arbejde med e-markedsføring og reklameplacering på onlinemedier. På kurset arbejdes med søgeord og onlinebesøgsdata til brug ved udarbejdelse af generel e-markedsføringsplanlægning og e-annonceringskampagner, herunder markedsføringsmuligheder med blogs, bannere, affiliate m.m..

Indhold:
Med udgangspunkt i firmaets e-strategi, kan deltageren styrke virksomhedens markedsføringsindsats med reklameplacering på onlinemedier. Deltageren kan målrette markedsføringen via oprettelsen/placeringen af websites indeholdende søgeord, link fra referencer og interesseforums i forhold til specifikke tilbud eller nyheder som bliver præsenteret på Internettet.Deltageren kan ligeledes styrke virksomhedens markedsføringsindsats i forhold til at udarbejde reklamemateriale til enkelte e-kampagner, som skal indrykkes i de trykte reklamemedier.Deltageren kan generere og behandle online besøgsdata og udarbejde forslag til justering af virksomhedens markedsføringsplaner.
Kundeanalyse og e-strategi
Skolefagkode: 45951
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 252,00 kr.
Pris for ledige: 1193,50 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1193,50 kr.

Målgruppe
Målgruppen for kurset er virksomhedsejere og ansatte i handels- og serviceerhvervet som vil starte eller udvide sit firma med e-forretning eller som ønsker at forbedre de eksisterende e-løsninger.Kurset er målrettet til amu-målgruppen, til medarbejdere der arbejder dagligt med salg og service samt med formidlings- og administrative opgaver.

Formål:
På kurset arbejdes der med strategisk brug af internettet til e-forretning, markedsafsøgning og valg af kundegrupper. Hvad er mulighederne omkring IT-løsninger i forhold til virksomhedens e-handels/e-business målsætning, e-shops, e-kataloger, e-handelspladser, intranet og ekstranetfunktionaliteter, og hvad er forskellene i mellem offline og online indsatser.

Indhold:
Deltageren kan udføre en mindre analyse af virksomhedens kunder, for at afdække potentialer for salg af virksomhedens ydelser og produkter online.Deltageren kan via kundeanalysen generere en behovsoversigt og identificere nøgleområder for virksomhedens e-strategi (strategi på online markedet), herunder indsatsen vedrørende online markedsføring og salg.En beskrivelse af e-strategiens nøgleområder klarlægger hvilke e-services der skal satses på og hvilke faglige kompetencer det kræves at kunne følge e-strategien.
Samtalestyring i kundekontaktfunktioner
Skolefagkode: 47250
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 252,00 kr.
Pris for ledige: 1193,50 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1193,50 kr.

Målgruppe
Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med eller ønsker at arbejde med kundekontakt via telefonen.

Formål:
Efter uddannelsen kan deltageren udføre en bevidst styring af indgående og udgående samtaler og anvende korrekte teknikker i telefonsamtalen med kunden, også i stressede situationer og ved ydre påvirkninger.

Indhold:
Deltageren kan i kundekontaktfunktionen udføre en bevidst styring af indgående og udgående samtaler og anvende korrekte teknikker i telefonsamtalen med kunden, også i stressede situationer og ved ydre påvirkninger. Samtidig bliver deltageren bevidst om samtalens inddeling i faser og kan identificere elementerne i samtalen samt udvælge og anvende de relevante kommunikationsværktøjer korrekt.  
Sociale medier som kommunikationskanal i detail
Skolefagkode: 47341
Varighed: 1,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 126,00 kr.
Pris for ledige: 711,75 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 711,75 kr.

Målgruppe
Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med sociale medier som internt og eksternt kommunikationsmiddel.

Formål:
Efter uddannelsen kan deltageren vurdere relevansen i anvendelsen af sociale medier i detailhandlen. Deltageren kan bruge sociale medier til at udveksle informationer, nyheder og dele viden imellem medarbejderne og kunderne.

Indhold:
Deltageren har kendskab til forskellige sociale medier. Deltageren har kendskab til hvordan detailhandelsvirksomheder kan anvende sociale medier som kommunikationskanal til kunderne. Deltageren har kendskab til hvordan detailhandelsvirksomheder kan anvende sociale medier som kommunikationskanal til medarbejderne.

Har du brug for hjælp? Ring mellem 7.30 og 12.00 eller skriv til:

Kurser

Kursusoversigt Online kurser Akademikurser Ledelse i praksis Projektledelse Anvendt økonomi Salgspsykologi og grundlæggende salg Ledelse Grundlæggende lederuddannelse Praktisk projektledelse Ledelse i praksis Prince 2 Økonomi og regnskab IT og web Turisme Kvalitet og kundeservice i turist- og rejsebranchen Grundlæggende salg i turist- og rejsebranchen Værdibaseret turisme Sundhedssektoren Grundlæggende diagnoselatin Sundhedssekretær Salg og markedsføring For ledige Grundlæggende IT Grundlæggende regnskab Grundlæggende lederuddannelse Den grundlæggende projektlederuddannelse Administrativ IT/superbruger Fra ufaglært til faglært Sundhedssekretær Butikkens e-handelsspecialist Personlig udvikling til arbejde og uddannelse Øvrige kurser For virksomheder Kompetencevurdering Kontakt og ansatte

Mere RHS

Uddannelser Kurser Om skolen Hjælp til at vælge Optagelse English Info til dig der er...