Kvalitet og kundeservice i turist- og rejsebranchen

Styrk dine kompetencer og bliv bedre til at servicere gæster med kurset i Kvalitet og kundeservice i turist- og rejsebranchen.

Bliv klædt på til at arbejde i rejsebranchen

Kurset er for dig, der arbejder i eller gerne vil arbejde i oplevelse-, rejse- og rejsebranchen. 

Med kurset bliver du kvalificeret til at yde kundeservice og deltage i kvalitetsarbejde indenfor turisme, rejser og oplevelser. Du lærer at håndtere forskellige typer af gæster og turister. Du får blandt andet indsigt i kundeforståelse og loyalitet, konflikthåndtering samt kulturdifferentieret service.

Målet med kurset er, at du:

  • efter kurset kan yde kundeservice ved personlig og telefonisk betjening i overensstemmelse med virksomhedens mål og serviceprofil.
  • opnår kompetencer hvor du ved sprogbrug og adfærd kan håndtere de enkelte gæstetyper, og håndtere eventuelle opståede konflikter samt yde en kulturdifferentieret service under hensyn til de særlige forhold i turist- og rejsebranchen.
  • får indblik i betydningen af kvaliteten i leverancen i forhold til virksomhedens troværdighed og omdømme.
  • kan forholde dig til kvalitetskrav fra kunder, interne og eksterne samarbejdspartnere.

Praktiske oplysninger

    Varighed og start

    Kurset varer to dage. Se datoer for opstart i tilmeldingsmodulet neden for.

    Sted

    Undervisningen finder sted på Centret for voksenuddannelser på Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, bygning 6, 4000 Roskilde.

    Adresse og find vej
    Tilmelding

    Du tilmelder dig via tilmeldingsmodulet neden for.

Tilbage til oversigt

Grundlæggende salg i turist- og rejsebranchen

Valgte hold
Kursussted Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde
Varighed 3,0 dage
Deltagerpris 378,00 kr.
Pris for ledige 1666,40 kr.
Pris udenfor AMU-målgruppe 1666,40 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08:10 - 15:35
Beskrivelse På kurset vil der afslutningsvis være en faglig evaluering af dit kursusudbytte.
Kontaktperson Marianne Christiansen
Telefonnr 88523240
Email mch@rhs.dk
Minimum antal deltagere 18
Maksimum antal deltagere 18
Status Kontakt skolen
Fag til kurset:
Grundlæggende salg i turist- og rejsebranchen
Skolefagkode: 46495
Varighed: 3,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 378,00 kr.
Pris for ledige: 1666,40 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1666,40 kr.

Målgruppe
Uddannelsen er udviklet til medarbejdere i AMU-målgruppen, herunder salgspersonale og andre frontmedarbejdere i rejsebureauer (incoming og outgoing), turistbureauer, rejsetransportselskaber, attraktioner og andre med direkte kundekontakt indenfor rejseliv og turisme.

Formål:
Efter uddannelsen kan deltageren de nødvendige grundregler og er trænet i de teknikker, der er forbundet med at gennemføre et godt salg. Deltageren kan tilgodese både virksomhedens indtjening og kundernes ønsker og behov.

Indhold:
Deltageren kan sælge rejse-, turist- og øvrige oplevelsesprodukter til kunderne ved personlig og telefonisk kontakt. Deltageren kan afdække kundernes ønsker og behov til rejseprodukter. Deltageren kender og behersker de nødvendige salgsteknikker, eksempelvis spørge-, analyse- og argumentationsteknikker. Deltageren kan håndtere eventuelle indvendinger og misforståelser og kan anvende teknikker til afslutning af salget.

Vil du vide mere? Ring mellem 7.30 og 12.00 eller skriv til:

Mange flere kurser

I samarbejde med andre kursusudbydere tilbyder vi turismekurser inden for:

- Markedsføring
- Ledelse
- Økonomi og regnskab
- Salg og god kundeservice
- Tryghedsskabende kommunikation.

Læs mere
  • Bakkesvinget 67
    4000 Roskilde
    Telefon 8852 3200 (kl. 8.00-12.00)
    rhs@rhs.dk
  • CVR-nr: 19516172
    EAN-nummer: 5798000553606
#rhslivet

Hjælp og vejledning

Du er altid velkommen til at kontakte en studievejleder, hvis du har brug for hjælp til at vælge uddannelse eller kursus. 

Studievejledningen

Se også

Find medarbejder Få sider læst op Cookie- og privatlivspolitik Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Kurser

Kursusoversigt Online kurser Akademikurser Ledelse i praksis Ledelse i praksis - turboforløb Projektledelse Anvendt økonomi Salgspsykologi og grundlæggende salg Ledelse af bæredygtig udvikling Ledelse og proces Grundlæggende lederuddannelse Den grundlæggende projektlederuddannelse Praktisk projektledelse Ledelse i praksis Ledelse i praksis - turboforløb Prince 2® Foundation Certificering kursus Ledelse af grøn omstilling og bæredygtighed Proceskonsulent Personlig effektivitet Grøn omstilling og bæredygtighed Introduktion til bæredygtig omstilling Bæredygtighedsrapportering ESG-koordinator Ledelse af grøn omstilling og bæredygtighed Ledelse af bæredygtig forretningsudvikling Ledelse af innovationsprocesser Bæredygtighedsambassadør IT og web Åbent IT-værksted Turisme Kvalitet og kundeservice i turist- og rejsebranchen Grundlæggende salg i turist- og rejsebranchen Værdibaseret turisme Tryghedsskabende kommunikation Andre kurser i turisme Sundhedssektoren Grundlæggende diagnoselatin Sundhedssekretær Salg og markedsføring For ledige Grundlæggende IT Grundlæggende regnskab Grundlæggende lederuddannelse Den grundlæggende projektlederuddannelse Administrativ IT/superbruger Fra ufaglært til faglært Sundhedssekretær Butikkens e-handelsspecialist Personlig udvikling til arbejde og uddannelse Øvrige kurser Økonomi og regnskab Grundlæggende regnskab For virksomheder Kompetencevurdering Kontakt og ansatte Uddannelser Kurser Om skolen Hjælp til at vælge Optagelse English Info til dig der er...