2.g-elever i top­placering ved den Nationale Entreprenørskabs­messe

Torsdag den 7. februar vandt to elever fra Handelsgymnasiet tredjepladsen ved den Nationale Entreprenørskabsmesse, der blev afholdt i Odense.

10.02.19

Silas Kiro Roust og Frederik Ramskov Banja fra 2F på Handelsgymnasiet vandt en tredjeplads og en præmie på 2000 kr., da de i Rosengårdscentret i Odense torsdag dystede mod 135 andre elvevvirksomheder ved den Nationale Entreprenørskabsmesse 2019.

Deltagerne er elever fra ungdomsuddannelser i hele landet, der har kvalificeret sig ved de Regionale Entreprenørskabsmesser. I år havde fire iværksætter-teams fra Roskilde Handelsskole kvalificeret sig til at gå videre.

Kontakt mellem virksomheder og influencers

På den Nationale Entreprenørskabsmesse har hvert team en stand, hvor de præsenterer deres idé, produkt eller service for erhvervsfolk, der bedømmer produktudvikling, markedsføring og forretningsmodeller. De to iværksætter-elever vandt med deres virksomhed Nfluencing, der formidler kontakt mellem virksomheder og såkaldte influencers.

”Influencers er kendte personer, der skriver på nettet og som følges af mange mennesker for eksempel på Instagram. Dem vil virksomheder gerne have fat i, så de kan hjælpe med markedsføringen - og her går vi altså ind og formidler kontakten. Det er vildt spændende, for det er et område i stor vækst,” fortæller Silas Kiro Roust og Frederik Ramskov Banja.

Selvstartere ved siden af skoletiden

Silas Kiro Roust og Frederik Ramskov Banja har ved siden af skoletiden haft et forløb hos projektet Selvstarter, der hjælper talentfulde iværksættere i gang og støtter iværksætteri blandt unge. Roskilde Handelsskole er en af de udvalgte skoler, der deltager i samarbejdet omkring Selvstarter. Et tilbud som flere af skolens iværksætterelever gør brug af hvert skoleår.

Silas Kiro Roust og Frederik Ramskov Banja er iværksætterne bag virksomheden Nfluencing

Se alle elevteams fra Roskilde Handelskole

Vælg mellem 9 studieretninger

Bliv klogere på hvilken retning, der passer til dig.

Studieretninger

Studieliv på Handelsgymnasiet

Studiestart, fester, idrætsdage, studierejser og meget mere. Der er gang i studielivet på gymnasiet.

Læs om studielivet