8. klasser gætter elevpladser

Hvad er mulighederne med en merkantil erhvervsuddannelse? Roskilde Handelsskole udfordrer i denne uge grundskoleelevers kendskab til de merkantile erhvervsuddannelser ved den årlige Skills Stafet.

11.09.19

Omkring 1600 8. klasseselever fra Roskilde og omegn besøger i uge 37 og 38 Roskilde Tekniske Skole for at deltage i Skills Stafetten.

I mindre grupper går eleverne rundt til en række poster, hvor de på tid løser opgaver, der relaterer til uddannelsesretningerne på eud og eux.

Fremtidsmuligheder med merkantile erhvervsuddannelser

Roskilde Handelsskole er også tilstede ved Skills Stafetten. Efter en kort præsentation af Eud Business og Eux Business skal eleverne på tid gætte en elevplads ud fra præsentationsvideoer af forskellige elever.

Gennem konkurrencerne får 8.klasserne et indblik i, hvad de kan med en eud eller eux, og de kan tale med nuværende elever om, hvad det vil sige at gå på uddannelserne.

Stafetten varer i fem dage, og alle dage afsluttes med, at det bedste hold bliver hyldet og får en præmie.

Introduktion til ungdomsuddannelserne

Skills Stafetten bliver afholdt hvert efterår, og Roskilde Handelsskole støtter årligt op om arrangementet, som også indgår som et element i 8. klassernes introduktionskurser.

Billeder fra Skills Stafetten

For elever i 8. klasse

Når du går i 8. klasse, kan du komme på introduktionskursus på hhx, eux og eud. Og du kan sammen med dine forældre besøge skolen til det årlige inspirationsmøde.

Elev i 8.klasse

Uddannelsesmesse i Roskilde

Kom til uddannelsesmesse i november og hør om alle vores ungdomsuddannelser. Du kan møde vejledere og elever fra hhx, eux og eud - og få gode råd til valg af uddannelse.

Uddannelsesmesse i Roskilde