8.klasser dyster i opgaver fra eud og eux

I disse dage afholdes Skills Stafetten, hvor grundskoleelever får indblik i, hvad erhvervsuddannelser er. De merkantile erhvervsuddannelser fra Roskilde Handelsskole deltager også med en opgave.

14.09.17

I denne og næste uge besøger knap 2000 8.klasseselever fra Roskilde og omegn Roskilde Tekniske Skole for at deltage i Skills Stafetten.

Eleverne skal i mindre grupper rundt til en række poster, hvor de på tid skal løse en opgave, der relaterer til de uddannelser, de kan tage på eud og eux.

Roskilde Handelsskole er også tilstede med en opgave til eleverne. Den går ud på, at eleverne på kortest muligt tid skal gætte en elevplads ud fra præsentationsvideoer af forskellige elever.

Gennem konkurrencerne får eleverne et indblik i, hvad de kan, når de har taget en eud eller eux, og de kan snakke med nuværende elever om, hvad det vil sige at gå på uddannelserne.
Stafetten varer i seks dage, og hver af dagene slutter af med at det bedste hold bliver hyldet og får en præmie.

Skills Stafetten bliver afholdt hvert år i september eller oktober.