Den amerikanske ambassadør besøgte Roskilde Handelsskole

Onsdag besøgte den amerikanske ambassadør i Danmark, Carla Sands, Handelsskolen for at tale foran skolens klasser, der beskæftiger sig med USA som en del af deres studieretning.

07.11.18

150 elever fra studieretningerne Verdensklassen og USA-Kina var onsdag samlet i skolens auditorie for at høre den amerikanske ambassadør i Danmark, Carla Sands, tale.

Ambassadøren blev budt velkommen af uddannelseschef Bent Holtzmann. Carla Sands holdt derefter en kort tale, der blandt andet handlede om forholdet mellem USA og Danmark.

Gode spørgsmål fra eleverne

Efter talen blev Carla Sands bedt om at fortælle om hendes rolle som ambassadør, hendes vurdering af forskellene mellem dansk og amerikansk kultur, Trumps opgør mod eksisterende handelsaftaler og den ændrede holdning til pressen i USA efter Trumps indtog i det Hvide Hus.

Eleverne fik herefter mulighed for at stille spørgsmål til ambassadøren. De spurgte blandt andet ind til ændringer i handelsaftaler, hvordan ambassadøren håber, at danskerne vil opfatte USA, og hvad USA ifølge ambassadøren burde lære af danskerne.

Et internationalt perspektiv i undervisningen

Besøget fra ambassadøren er en del af Handelsskolens arbejde for at give eleverne et internationalt perspektiv, fortæller Roskilde Handelsskoles direktør Jørgen Sloth.

”Vi vægter højt, at eleverne gennem skoleåret får inspiration udefra og bliver klogere på forskellige områder gennem foredrag og andre arrangementer. Ambassadørbesøget var en rigtig god anledning til, at eleverne kunne spørge ind til problemstillinger, de arbejder med i undervisningen og få ambassadørens syn på emnerne,” siger Jørgen Sloth.

Følg studielivet på Instagram

Skolens Instagram er i hænderne på elever fra hhx, eux og eud.

Følg os

Bliv klogere på ungdomsuddannelserne

De merkantile uddannelser hhx, eux og eud kombinerer teori og praksis. Bliv klogere på hvordan.

Ungdomsuddannelser der kombinerer teori og praksis