Efter lempelser af retningslinjer i forhold til fejring af afgangselever har skolens ledelse set på, hvordan skolen bedst muligt markerer afslutningen så både dimittender, forældre og medarbejdere, kan føle sig trygge ved at deltage i og afvikle arrangementer.
Huebegivenhed
Efter de opdaterede retningslinjer er det muligt for dimittender at have op til fem personer med indenfor på skolen i forbindelse med huepåsætning. Personer, der inviteres med til huepåsætning, skal have et gyldigt coronapas – det gælder naturligvis også fortsat elever, lærere og censorer.
Efter huepåsætningen er dimittender og gæster velkomne til at fejre begivenheden uden for på skolens arealer, hvor der til lejligheden er opsat flere borde og bænke.
Retningslinjerne gør det altså ikke muligt at fejre huepåsætning indendørs på skolen for eksempel på gangarealer, i auditoriet eller kantinen. I tilfælde af dagsregn åbnes multihallen op, så fejring kan foregå der – dog med et begrænset antal pladser.
Translokation og dimission
I forbindelse med arrangementer med op til 500 personer samlet anbefaler myndighederne blandt andet, at man afholder korte arrangementer og at der mellem hver familie er en meters afstand. Skolens ledelse har vurderet, at dimissioner ikke vil kunne afholdes indendørs på skolen på forsvarlig vis inden for de anbefalede rammer.
Derudover vurderer skolens ledelse, at drive-in dimissioner vil være en noget mere festlig afslutning, da man her både kan servere snacks, råbe hurra, synge og endda invitere flere gæster med end til en indendørs dimission.
Læs mere om translokation og dimission her.