Roskilde Handelsskole del af fælles kodeks

Roskilde Handelsskole er gået sammen med en række gymnasier om fælles rammer for indtagelse af alkohol.

07.09.17

Vores alkoholkodeks skal sikre, at vores aktiviteter – der alle har fagligt, dannende og sociale aspekter – skal være inkluderende og foregå i en ånd af fællesskab. Alkohol må derfor ikke være dominerende.

Det betyder, at:

• alkohol aldrig er tilladt i den almindelige hverdag på skolen.
  • ved introture er det under ingen omstændigheder tilladt at indtage alkohol.
  • studieture indgår i den almindelige hverdag, og derfor er alkoholindtagelse i denne   forbindelse ikke tilladt.

Fester og cafeer:

• alle fester er lukkede fester kun for skolens elever.
  • vi holder højst fem fester årligt. Derudover afholdes fredagscaféer, hvor der er begrænset udskænkning af alkohol.
  • der er altid ansvarligt personale til stede ved fester og andre arrangementer.
  • gratis vand er altid tilgængeligt ved skolens arrangementer.
  • elever, der ved deres adfærd ved fester viser at have indtaget for meget alkohol, vil blive sendt hjem. Vi kan alkoholteste ved indgangen og sende elever hjem ved en promille på mere end 0,5. Sendes elever hjem fra fester, sker det ved kontakt til hjemmet.
  • vi udskænker ikke drikke med alkoholprocent højere end 5% ved fester. Dog kan vi udskænke vin ved middagen til gallafesten og dimissionen.
Læs det samlede kodeks