Mål og strategier

Strategiarbejdet på Roskilde Handelsskole medfører løbende nye mål for skolen og for de enkelte uddannelsesafdelinger.

Strategi 2024-2028

Læs strategien for Roskilde Handelsskole 2024-2028 her.

Vores vision

Roskilde Handelsskole skal fremstå som et stærkt uddannelsessted - det foretrukne valg for elever og kursister, der har ambitioner om en spændende, erhvervsrettet (merkantil) ungdomsuddannelse med henblik på karriere og/eller videregående uddannelse inden for det merkantile område.

Vi skal vise initiativ og kunne møde den øgede konkurrence og de hyppige uddannelsespolitiske initiativer direkte, konstruktivt og offensivt og samtidig fastholde en tryg og stabil arbejdsplads.

Vores mission

Vi skal udbyde merkantile uddannelser, kurser og efteruddannelse.

Vi skal bidrage til vores elevers/kursisters succes og bidrage til udviklingen af selvsikre mennesker med stor handelsfaglig viden til gavn på en effektiv måde for erhvervslivet.

Vores målsætninger

• Vi udbyder uddannelser af høj faglig og pædagogisk kvalitet, der giver en høj grad af tilfredshed blandt elever og kursister samt blandt skolens ”aftagere” – videregående uddannelser og/eller erhvervslivet.

• Vi arbejder målrettet på at konsolidere skolens aktiviteter og aktivitetsniveau. Mere af samme kvalitet for færre penge.

• Vi har en synlig og klar profil i regionen og bidrager aktivt til visionen om ”Roskilde som uddannelsesby”.

• Vi kommunikerer rettidigt og med omhu, således at relevante informationer er tilgængelige for både medarbejdere, elever, studerende og offentlighed, idet der skal være særlig fokus på indsatsen over for folkeskolerne og UU.

• Vi arbejder for, at alle medarbejdere skal være godt tilfredse med deres arbejdsopgaver og med arbejdspladsen som helhed.

• Vi har en løn- og personalepolitik, der tiltrækker og fastholder kvalificerede medarbejdere.

• Vi styrker vores internationale samarbejde og vores kulturelle kompetencer for derigennem at øge mobiliteten blandt elever og medarbejdere.

Følg studielivet

Tjek skolens sociale medier og få indblik i studielivet.