Opfølgningsarbejde

Det er en naturlig del af vores kvalitetsarbejde at følge op på resultater af kvantitative undersøgelser, kvalitative selvevalueringer og den løbende informationsindsamling.

Opfølgning på forskellige niveauer

Opfølgningerne er et led i den almindelige refleksion over, hvad vi gør i vores daglige arbejde. Vi følger op på forskellige niveauer på skolen og med forskelligt fokus.

• Skoleniveau Opfølgningsarbejdet handler om de fysiske rammer, teknisk/administrativ service, ekstern kommunikation med videre.
  • Afdelingsniveau Opfølgningsarbejdet handler om elevtrivsel, læringsmiljøet, kommunikation med videre.
  • Teamniveau Opfølgningsarbejdet handler om teamsamarbejdet, pædagogiske indsatsområder med videre.
  • Klasseniveau Opfølgningsarbejdet handler om klassens sociale miljø, læringsmiljøet med videre.

Den gode opfølgning

På Roskilde Handelsskole indeholder en god opfølgning minimum:

• En analyse (styrker og svagheder i forhold til mål med undervisning, indsats, evaluering og så videre)
  • Beskrivelse af ændringsbehov
  • Beskrivelse af løsningsforslag.