Trivsel og tilfredshed

På Roskilde Handelsskole undersøger vi med jævne mellemrum, hvordan elever, kursister og medarbejdere trives på skolen.

Trivselsundersøgelserne giver os mulighed for at se, hvordan afdelingerne og skolen som helhed klarer sig i forhold til tidligere år.

Vi har med undersøgelserne mulighed for at sammenligne elevernes og kursisternes besvarelser på uddannelses- og klasseniveau. Undersøgelserne fungerer derfor som interne udviklingsredskaber.

Se handlingsplan for elevtrivselsundersøgelse

Se resultaterne fra de seneste år

Vi gennemfører trivselsundersøgelser blandt eleverne på eud, eux, hhx og for kursisterne på Centret for voksenuddannelser. Hvert andet til tredje år undersøger vi medarbejdernes arbejdsmiljø og trivsel. Der gennemføres derudover løbende tilfredshedsundersøgelser i virksomheder med hovedforløbselever.

Eud og eux Elevtrivselsundersøgelse eud og eux grundforløb 2021

Eud Elevtrivselsundersøgelse eud hovedforløb 2021/22

Hhx Elevtrivselsundersøgelse hhx 2021 (overblik).
Se mere om vores elevtrivsel og nøgletal på uddannelsesstatistik.dk

Kursister Se deltagerevalueringer på amukvalitet.dk

Medarbejdere Medarbejdertrivselsundersøgelse gennemført i 2021

Virksomheder Virksomhedstilfredshedsundersøgelse 2021

Se handlingsplaner fra de seneste år

Her kan du se de seneste handlingsplaner på baggrund af elevtrivselsundersøgelserne:

Se Handlingsplan fra elevtrivselsundersøgelse 2021/2022 for hhx, eux og eud.

Se Handlingsplan fra elevtrivselsundersøgelse 2019/2020

Trivselsundersøgelse blandt elever

I trivselsundersøgelserne blandt eleverne på eud, eux, hhx og kursisterne, vurderer de:

• skolen som helhed
  • undervisningen og læringsmiljøet
  • det sociale miljø
  • de fysiske rammer
  • kommunikation og IT.

Spørgerammer til trivselsundersøgelser blandt elever

Hhx Spørgeramme på gymnasiale uddannelser

Eud og eux Spørgeramme på erhvervsuddannelser

Trivselsundersøgelse blandt medarbejderne

Medarbejderne deltager i trivselsundersøgelser hvert tredje år. Der vurderer de:

• skolen som helhed
  • arbejdssituation
  • arbejdspladsen
  • chefgruppen og nærmeste ledelse
  • det sociale miljø
  • det fysiske arbejdsmiljø.

Trivselsundersøgelser i virksomheder

Virksomhederne vurderer:

• generel vurdering og samlet tilfredshed
  • elevens præstation
  • samarbejde
  • information og vejledning.

Sådan gør vi

Vi gennemfører undersøgelserne i samarbejde med konsulentfirmaet Aspekt R&D.

Aspekt indberetter de relevante, lovpligtige data til Undervisningsministeriet som del i aflæggelsen af "ressourceregnskabet". Til slut indgår vi i netværkssamarbejdet Uddannelsesbenchmark.dk om resultaterne.

Kvalitet og evaluering på Centret for Voksenuddannelser

Alle, der har deltaget på et AMU-kursus kan ved kursets afslutning udfylde et evalueringsskema. På AMUkvalitet har du adgang til at se resultater af deltagernes evalueringer af AMU-kurser afholdt på Roskilde Handelsskole.

AMUkvalitet er Børne- og Undervisningsministeriets værktøj til at vurdere og forbedre kvaliteten af arbejdsmarkedsuddannelser, AMU, ud fra deltagernes tilfredshed.

Under ”Resultatoversigt” finder du Roskilde Handelsskole i listen over skoler. Herefter vises resultater for AMU-kurser i det seneste kvartal.