Afgangselever fejret med flyvende huer

Studenter og dimittender 2022 blev hyldet ved tre store ceremonier på Roskilde Handelsskole

26.06.22

Tre gange blev huerne kastet i vejret, så de næsten rørte loftet, da årets afgangselever fra Roskilde Handelsskole fik deres eksamensbeviser og blev hyldet til årets afgangsceremonier. Ca. 350 dimittender fra Handelsgymnasiet og 110 dimittender fra eux og eud fik papir på huerne ved to dimissioner og en translokation.

Ceremonierne bød på underholdning med comedy-rapperne LP og MC Caffe, afskedsord fra uddannelsesledere og lærere samt fællessang af Kim Larsens ”Smukke unge mennesker”.

Traditionen tro blev "årets elever" kåret, og i alt 6 unge mennesker fik priserne. Dertil havde hele to elever fra hhx præsteret at have 0 procent fravær i løbet af deres treårige ungdomsuddannelse og blev overrasket med en særlig hyldest.

Pelin Güclu fra 3Y fik fine ord med på vejen, da hun blev kåret som årets elev. Her får hun blomster og kram af lærer Synne Schou Larsen.
Laura Plæhn Poulsen fra 3H blev årets elev for handelsgymnasiet. Her får hun blomster og gavekort af sin lærer Signe Roed Højberg.
Frederik Druedal Nielsen fra 3U blev kåret som årets elev. Han var samtidig den ene af årets elevtalere til sin dimissionsrunde.
Til anden dimission for Handelsgymnasiet blev Agnethe Ejlertsen Rydkjær fra 3V årets elev. Hun fik smukke ord og blomster overrakt af lærer Britt Kjøniksen.
Mathias Skjærris Prosberg blev kåret som årets elev på eux 2022. Han fik legat og blomster overrakt af lærer Rikke Rosenberg Frederiksen.

Du kan se flere billeder fra begivenhederne på skolens Facebookside samt videoer og billeder i højdepunktet 'Dimission 2022' på skolens instagram-profil.