Dimittender fejres ved drive-in

Roskilde Handelsskole indbyder alle afgangselever og deres familier til drive-in dimissioner.

28.05.20

En særlig årgang. Sådan kan man med rette beskrive de omkring 350 afgangselever fra Handelsgymnasiet og de 120 fra de merkantile Erhvervsuddannelser eux og eud, som i slutningen af juni afslutter deres uddannelser fra Roskilde Handelsskole.

Grundet situationen med COVID-19 er det ikke muligt at invitere til store dimissionsfester inden for på skolen, så Roskilde Handelsskole har fundet en alternativ løsning. For at give dimittenderne en helt speciel oplevelse og mulighed for at dele den med forældre og søskende inviteres de i år til drive-in dimissioner på skolens p-plads.

”Vi vil gerne give årgang 2020 en ordentlig og mindeværdig afslutning på deres uddannelse hos os. Det har de fortjent. De har knoklet for at få deres eksamen, og de seneste måneder jo med undervisning på helt særlige vilkår. Med drive-in dimissioner får både eleverne og deres familier en unik oplevelse, som er oppe i tiden, men hvor vi samtidig kan fastholde de traditionelle dimissionstaler og kåringer.” fortæller skolens direktør Jørgen Sloth.

Tilladelser på plads
Skolen har de seneste uger arbejdet på højtryk for at få de rette tilladelser til at holde drive-in arrangementer. Alt er nu faldet på plads lige fra sende- og programtilladelser, så lyd kan transmitteres via FM-frekvens i bilradioer til tilladelse fra politiet, hvor blandt andet trafikale forhold er afklaret.

Dato for drive-in

Se dato og tidspunkter for de fire runder af drive-in arrangementer

Det sker