Fra ansøgning til optagelse

Få overblik over forløbet fra ansøgningen er sendt til beskeden om optagelse.

09.02.20

Fra starten af januar kan I gå i gang med at udfylde ansøgningen på www.optagelse.dk. I kan underskrive og afsende ansøgningen fra 2. februar. Sidste frist er 1. marts.

Huskede I studievalgsportfolien?

På erhvervsuddannelser skal studievalgsportfolio vedhæftes som bilag til ansøgningen. Er du i tvivl, om I fik gjort det, kan I kontakte den erhvervsskole, som er 1. prioritet eller logge på ansøgningen på optagelse.dk og tjekke.

Besked om reserveret plads senest 1. maj

Når ansøgningen til ungdomsuddannelsen er underskrevet, bliver den sendt til den uddannelsesinstitution, som er 1. prioritet. Skolen behandler nu ansøgningerne, og der bliver reserveret en foreløbig plads på uddannelsen, indtil de afsluttende standpunktskarakterer og karaktererne fra grundskolens afgangseksamen er kommet.

Hvis din søn/datter har søgt en gymnasial uddannelse, får I besked senest 1. maj om, hvor han/hun har fået reserveret plads.

Læs om optagelsesprøver på de gymnasiale uddannelser og optagelsesprøver på erhvervsuddannelserne for elever der ikke er uddannelsesparate eller ikke kunne holde gennemsnittet.

Information inden start på Roskilde Handelsskole

I starten af juli  får I at vide, hvornår der er studiestart, program for introdagene og andre praktiske oplysninger. Inden sommerferien bliver der også afholdt informationsmøde for kommende elever og deres forældre.

Studiestart i august 2020

På Roskilde Handelsskole er studiestarten på eux, eud og hhx forventet til at være den 10. august.

Studiestart på ungdomsuddannelserne

Sådan blev eleverne budt velkommen ved studiestart i august 2019.

Godt 600 nye elever til studiestart

Praktiske oplysninger for nuværende elever

Læs om blandt andet eksamener, IT, transport og SU, når du er elev på hhx, eux, eud eller hovedforløbet.

Nuværende elev