Blomsterdekoratører tog guldmedaljer

Hele fem elever fra blomsterdekorationsuddannelsen fik medaljer til sjællandsmesterskaberne i moderne blomsterkunst. Flere skal nu videre til DM

05.03.24

Selvom de fleste stadig er under uddannelse, er niveauet helt i top hos blomsterdekoratøreleverne, der er i hovedforløb på Roskilde Handelsskole og Vilvorde, Teknisk Skole.

Til weekendens sjællandsmesterskaber i moderne blomsterkunst vandt fem elever medaljer for deres præstationer: Tre guldmedaljer samt en sølvmedalje og en bronzemedalje.

Stort tillykke til medaljevinderne Helene, Nanna, Mette, Nikoline og Louise, samt faglærer Vivian, som også vandt en guldmedalje.

Her ses det dygtige hold, der udfordrede sig selv ved at stille op til sjællandsmesterskaberne.

”Jeg er stolt af at have deltaget. Det er da super sjovt. Det er en stor oplevelse, og jeg fik meget inspiration ved at se, hvordan de andre arbejdede,” fortæller guldmedaljevinder Nanna Luna Brandt Pedersen, der til dagligt er i lære hos Øens Blomster i Nexø.

Både Nanna og Helene har dermed kvalificeret sig til Danmarksmesterskaberne i august. De får dog lejlighed til at konkurrere inden da, da de også deltager i DM i Skills, der afholdes i Roskilde 18.-20. april.

Blomsterdekoratøruddannelsen er et speciale på detailuddannelsen. Det betyder, at den kan tages som en del af både Eux Gymnasiet eller Eud Business. Roskilde Handelsskole udbyder blomsterdekoratøruddannelsen i samarbejde med Roskilde Tekniske Skole, Vilvorde.

Hovedforløb på Roskilde Handelsskole

Et hovedforløb er den afsluttende del af en erhvervsuddannelse. Roskilde Handelsskole tilbyder en række hovedforløb inden for kontor- og detailhandelsuddannelser.

Læs om hovedforløb