Match meetings bringer elever og virksomheder sammen

Roskilde Handelsskole inviterede til Karrieredag, hvor elever fra eux og eud blev ”speeddatet” med virksomhederne, inden de skal ud og søge elevplads

17.11.22

For elever på Eux Business og Eud Business behøver det ikke at være svært at finde elevplads.

Virksomhederne er der mange af. Eleverne er der. De skal bare møde hinanden, og finde ud af, hvem der passer godt sammen.

Derfor inviterede Eux Gymnasiet på Roskilde Handelsskole onsdag til Karrieredag, hvor udvalgte virksomheder fortalte om deres karrieremuligheder og holdt i alt 55 matchmeetings med elever fra Eux Business og Eud Business, der skal have elevpladser til sommer.

Match meetings fører til elevpladser

Til et match meeting får eleven en kort, uforpligtende samtale med virksomheden. Og selvom det ikke er en jobsamtale, plejer seancerne at føre til mange elevpladsaftaler i de kommende uger og måneder.

Nogle finder det rette match. Andre får bare nyttig erfaring til deres videre søgning.

Tak til Magasin du Nord, Lidl Danmark, Semler Gruppen A/S, Nellemann A/S, DANÆG og FK Distribution A/S, der kom forbi i denne omgang.

Følg studielivet

Tjek skolens sociale medier og få indblik i studielivet.