Eux-elever tester flyvende karrieremulighed

’Speditør for en dag’ giver vores elever mulighed for at smage på en karrieremulighed med fart på

13.12.22

Nyt koncept giver unge mulighed for at snuse til speditørfaget.

Ved du hvad en speditør laver? Mange svarer nej. Men speditionsbranchen er stor i Danmark, og virksomhederne er sultne efter elever.

Derfor har Roskilde Handelsskole startet aktiviteten ’Speditør for en dag’. Her får elever fra eux og hhx mulighed for at komme ud og prøve kræfter med speditørfaget, så de bedre kan vurdere, om det er en karrierevej for dem.

Muligheden er særligt vigtig for vores elever på Eux Business, der efter to år i skole skal ud og have en elevplads som en del af deres eux-uddannelse. Her kan de vælge at søge elevplads som speditør og dermed også tage speditøruddannelsen.

Hvordan bliver man speditør?

Speditørelevuddannelsen varer to år, og veksler mellem arbejde i en speditionsvirksomhed og undervisning på skolen. Det er en elevuddannelse der hører under kontoruddannelser med speciale.

Har du en eux eller hhx kan du finde en elevplads og starte direkte. Har du en stx eller hf skal du først supplere med 5 ugers EUS grundforløb.

Bliv speditør på Roskilde Handelsskole

Se mere om kontoruddannelsen med speciale i spedition.

Hovedforløb med speciale i spedition

Aktiviteten 'Speditør for én dag' er finansieret af midler fra Arbejdsgivernes Uddannelsesbidrag i samarbejde med Det faglige Udvalg for Kontoruddannelser.

Profil Værdier Historie Praktiske oplysninger Nyt om coronavirus Kontakt Adresse og find vej Åbningstider Find medarbejder Studievejledningen Digital post Det sker Nyheder Job Organisation Bestyrelsen Ledelsen Elevråd Arbejdsmiljøorganisation Mål, vision og strategi Mål og strategier Planer og politikker Udvikling og kvalitet Kvalitetsarbejde Nøgletal Opfølgningsarbejde Trivsel og tilfredshed Fastholdelsesstrategi Selvevaluering Netværk og samarbejde Uddannelser Kurser Om skolen Hjælp til at vælge Optagelse English Info til dig der er...