Kvalitet og kundeservice i turist- og rejsebranchen - RHS

Kvalitet og kundeservice i turist- og rejsebranchen

Styrk dine kompetencer og bliv bedre til at servicere gæster

Kurset er for dig, der arbejder i eller gerne vil arbejde i turist-, rejse- og oplevelsesbranchen. 

Med kurset bliver du kvalificeret til at yde kundeservice og deltage i kvalitetsarbejde. Du lærer at håndtere forskellige typer af gæster og turister. Du får blandt andet indsigt i kundeforståelse og loyalitet, konflikthåndtering samt kulturdifferentieret service.

Målet med kurset er, at du:

  • efter kurset kan yde kundeservice ved personlig og telefonisk betjening i overensstemmelse med virksomhedens mål og serviceprofil.
  • opnår kompetencer hvor du ved sprogbrug og adfærd kan håndtere de enkelte gæstetyper, og håndtere eventuelle opståede konflikter samt yde en kulturdifferentieret service under hensyn til de særlige forhold i turist- og rejsebranchen.
  • får indblik i betydningen af kvaliteten i leverancen i forhold til virksomhedens troværdighed og omdømme.
  • kan forholde dig til kvalitetskrav fra kunder, interne og eksterne samarbejdspartnere.

Praktiske oplysninger

    Varighed og start

    Kurset varer to dage. Se datoer for opstart i tilmeldingsmodulet neden for.

    Sted

    Undervisningen finder sted på Centret for voksenuddannelser på Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, bygning 6, 4000 Roskilde.

    Adresse og find vej
    Tilmelding

    Du tilmelder dig via tilmeldingsmodulet neden for.

Tilbage til oversigt

Daglig økonomi i servicevirksomheden

Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde
16. februar 2022 Valgt 19 ledige pladser
16. marts 2022 20 ledige pladser
22. august 2022 20 ledige pladser
Valgte hold
Kursussted Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde
Tilmeldingsfrist 28. januar 2022
Startdato 16. februar 2022
Slutdato 17. februar 2022
Varighed 2,0 dage
Deltagerpris 256,00 kr.
Pris for ledige 1218,30 kr.
Pris udenfor AMU-målgruppe 1218,30 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08:10-15:35
Beskrivelse På kurset vil der afslutningsvis være en faglig evaluering af dit kursusudbytte.
Kontaktperson Marianne Christiansen
Telefonnr 88523240
Email mch@rhs.dk
Kviknummer 265403amu497912201
Minimum antal deltagere 16
Maksimum antal deltagere 20
19 ledige pladser
Fag til kurset:
Daglig økonomi i servicevirksomheden
Skolefagkode: 49791
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 256,00 kr.
Pris for ledige: 1218,30 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1218,30 kr.

Målgruppe
Kurset retter sig mod små erhvervsdrivende virksomheder samt faglærte og ufaglærte medarbejdere i handels- og servicevirksomheder, der varetager økonomiske funktioner i mindre virksomheder. Kurset sigter mod, at indlærte rutiner sættes i sammenhæng med den overordnede styring af virksomhedens økonomi.Ledige og beskæftigede, der gerne vil være selvstændige, eller selvstændige i mindre servicevirksomheder, der gerne vil øge deres kompetencer til gavn for virksomheden og dens kunder.OBS: målgruppen er ikke større virksomheder med en decideret økonomiafdeling, da ansatte her ofte har en økonomisk uddannelse.

Formål:
Efter kurset kan du organisere og tilrettelægge det daglige bilagsarbejde. Læse et regnskab og finde fokusområder. Du har indblik i bilagshåndtering, årsregnskab og organiseringen heraf, samt betydningen af likviditetskontrol.

Indhold:
Deltageren kan ud fra forskellige virksomhedsformer, læse et regnskab samt aflæse hvilke områder i virksomhedens økonomi, der kræver særlig opmærksomhed. Deltageren har kendskab til, hvordan der ved bilagsbehandlingen indarbejdes gode arbejdsvaner, processer og rutiner.Deltageren har kendskab til lovgivning relevant for bilagshåndtering, herunder arkiveringskrav og de grundlæggende krav, der er til momshåndtering. Deltageren forstår betydningen af likviditetskontrol og har indblik i, hvordan likviditeten styres. Deltageren opnår forståelse af, hvordan arbejdet med årsregnskabet kan fordeles mellem virksomheden og virksomhedens rådgivere.

Vil du vide mere? Ring mellem 7.30 og 12.00 eller skriv til:

Mange flere kurser

I samarbejde med andre kursusudbydere tilbyder vi turismekurser inden for:

- Markedsføring
- Ledelse
- Økonomi og regnskab
- Salg og god kundeservice
- Tryghedsskabende kommunikation.

Læs mere
  • Bakkesvinget 67
    4000 Roskilde
    Telefon 8852 3200 (kl. 8.00-12.00)
    rhs@rhs.dk
  • CVR-nr: 19516172
    EAN-nummer: 5798000553606
#rhslivet

Hjælp og vejledning

Du er altid velkommen til at kontakte en studievejleder, hvis du har brug for hjælp til at vælge uddannelse eller kursus. 

Studievejledningen

Se også

Find medarbejder Få sider læst op Cookie- og privatlivspolitik Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Kurser

Kursusoversigt Online kurser Akademikurser Ledelse i praksis Ledelse i praksis - turboforløb Projektledelse Anvendt økonomi Salgspsykologi og grundlæggende salg Ledelse Grundlæggende lederuddannelse Praktisk projektledelse Ledelse i praksis Ledelse i praksis - turboforløb Prince 2® Foundation Certificering kursus Økonomi og regnskab Grundlæggende regnskab IT og web Åbent IT-værksted Turisme Kvalitet og kundeservice i turist- og rejsebranchen Grundlæggende salg i turist- og rejsebranchen Værdibaseret turisme Tryghedsskabende kommunikation Andre kurser i turisme Sundhedssektoren Grundlæggende diagnoselatin Sundhedssekretær Salg og markedsføring For ledige Grundlæggende IT Grundlæggende regnskab Grundlæggende lederuddannelse Den grundlæggende projektlederuddannelse Administrativ IT/superbruger Fra ufaglært til faglært Sundhedssekretær Butikkens e-handelsspecialist Personlig udvikling til arbejde og uddannelse Øvrige kurser For virksomheder Kompetencevurdering Kontakt og ansatte

Mere RHS

Uddannelser Kurser Om skolen Hjælp til at vælge Optagelse English Info til dig der er...