Tryghedsskabende kommunikation

Lær at kommunikere retningslinjer for hygiejne, så du skaber tryghed og tillid blandt dine gæster eller besøgende.

Lær retningslinjerne indenfor hygiejne med et hygiejnekursus 

Kurset Tryghedsskabende kommunikation er et hygiejnekursus for dig, der arbejder i eller gerne vil arbejde med hygiejne retningslinjer indenfor turist-, rejse- og oplevelsesbranchen. 

På kurset arbejder du med:

  • God kommunikation til gæster og besøgende
  • Forebyggelse af smittespredning og bekæmpelse af mikroorganismer
  • Facts om mikroorganismer
  • Hygiejne og værnemidler
  • Nudging. 

Praktiske oplysninger

    Varighed og start

    Kurset varer en dag. Se datoer for opstart i tilmeldingsmodulet neden for.

    Sted

    Undervisningen finder sted på Centret for voksenuddannelser på Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, bygning 6, 4000 Roskilde.

    Adresse og find vej
    Tilmelding

    Du tilmelder dig via tilmeldingsmodulet neden for.

    Bemærk venligst, at du skal tilmelde dig kurset "Hygiejne i kunde- og gæstebetjening" som er navnet på kurset i systemet.  

Tilbage til oversigt

Målrettet mersalg i turist- og rejsebranchen

Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde
6. oktober 2025 18 ledige pladser
8. december 2025 Valgt 18 ledige pladser
Valgte hold
Kursussted Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde
Tilmeldingsfrist 24. november 2025
Startdato 8. december 2025
Slutdato 9. december 2025
Varighed 2,0 dage
Deltagerpris 428,00 kr.
Pris for ledige 1351,60 kr.
Pris udenfor AMU-målgruppe 1351,60 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08:10 - 15:35
Beskrivelse På kurset vil der afslutningsvis være en faglig evaluering af dit kursusudbytte.
Kontaktperson Marianne Christiansen
Telefonnr 88523240
Email mch@rhs.dk
Kviknummer 265403amu464972505
Minimum antal deltagere 18
Maksimum antal deltagere 18
18 ledige pladser
Fag til kurset:
Målrettet mersalg i turist- og rejsebranchen
Skolefagkode: 46497
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 428,00 kr.
Pris for ledige: 1351,60 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1351,60 kr.

Målgruppe
Uddannelsen er udviklet til medarbejdere i AMU-målgruppen, herunder frontpersonale, der varetager salgsfunktionen i rejse-, turist- eller oplevelseserhvervet og andre medarbejdere med direkte salgskontakt indenfor rejseliv og turisme.

Formål:
Efter uddannelsen kan deltageren i sin daglige kundekontakt anvende uddybende spørge- og argumentationsteknik, opstille relevante alternativer til kunden samt præsentere komplementære produkter og dermed optimere salget.

Indhold:
Deltageren kan i forbindelse med salg af rejse-, turist- og øvrige oplevelsesprodukter spørge uddybende ind til kundernes ikke realiserede ønsker og behov. Deltageren kan opstille relevante alternative produkter, der øger såvel kundens som virksomhedens udbytte. Deltageren kan endvidere sælge komplementære produkter og ydelser i et samlet produkttilbud og derved skabe et mersalg, der tilfredsstiller kundens behov. Endelig kan deltageren gennemføre optimering af salget ved hjælp af eksempelvis argumentationsteknikker og således sælge kunden en mere attraktiv vare eller ydelse.

Vil du vide mere? Ring mellem 7.30 og 12.00 eller skriv til:

Mange flere kurser

I samarbejde med andre kursusudbydere tilbyder vi turismekurser inden for:

- Markedsføring
- Ledelse
- Økonomi og regnskab
- Salg og god kundeservice
- Tryghedsskabende kommunikation.

Læs mere

Kurser

Kursusoversigt Grøn omstilling og bæredygtighed Introduktion til bæredygtig omstilling Bæredygtighedsrapportering Ledelse af grøn omstilling og bæredygtighed Ledelse af bæredygtig forretningsudvikling Ledelse af innovationsprocesser Bæredygtighedsambassadør Ledelse og proces Grundlæggende lederuddannelse Den grundlæggende projektlederuddannelse Praktisk projektledelse Ledelse i praksis Ledelse i praksis - turboforløb Prince 2® Foundation Certificering kursus Ledelse af grøn omstilling og bæredygtighed Proceskonsulent Personlig effektivitet AI - kunstig intelligens Økonomi og regnskab Grundlæggende regnskab Turisme Kvalitet og kundeservice i turist- og rejsebranchen Grundlæggende salg i turist- og rejsebranchen Værdibaseret turisme Tryghedsskabende kommunikation Andre kurser i turisme Sundhedssektoren Grundlæggende diagnoselatin Sundhedssekretær Salg og markedsføring For ledige Grundlæggende IT Grundlæggende regnskab Grundlæggende lederuddannelse Den grundlæggende projektlederuddannelse Administrativ IT/superbruger Fra ufaglært til faglært Sundhedssekretær Butikkens e-handelsspecialist Personlig udvikling til arbejde og uddannelse Akademikurser Ledelse i praksis Ledelse i praksis - turboforløb Projektledelse Anvendt økonomi Salgspsykologi og grundlæggende salg Ledelse af bæredygtig udvikling Online kurser Øvrige kurser For virksomheder Kompetencevurdering Kontakt og ansatte Uddannelser Optagelse Hjælp til at vælge Kurser Om skolen English Info til dig der er...