Tryghedsskabende kommunikation

Lær at kommunikere retningslinjer for hygiejne, så du skaber tryghed og tillid blandt dine gæster eller besøgende.

Lær retningslinjerne indenfor hygiejne med et hygiejnekursus 

Kurset Tryghedsskabende kommunikation er et hygiejnekursus for dig, der arbejder i eller gerne vil arbejde med hygiejne retningslinjer indenfor turist-, rejse- og oplevelsesbranchen. 

På kurset arbejder du med:

  • God kommunikation til gæster og besøgende
  • Forebyggelse af smittespredning og bekæmpelse af mikroorganismer
  • Facts om mikroorganismer
  • Hygiejne og værnemidler
  • Nudging. 

Praktiske oplysninger

Tilbage til oversigt

Kvalitet og kundeservice i turist og rejsebranchen

Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde
29. september 2025 Valgt 18 ledige pladser
26. november 2025 18 ledige pladser
Valgte hold
Kursussted Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde
Tilmeldingsfrist 15. september 2025
Startdato 29. september 2025
Slutdato 30. september 2025
Varighed 2,0 dage
Deltagerpris 428,00 kr.
Pris for ledige 1351,60 kr.
Pris udenfor AMU-målgruppe 1351,60 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08:10 - 15:35
Beskrivelse Kurset afsluttes med en amu-prøve.
Kontaktperson Marianne Christiansen
Telefonnr 88523240
Email mch@rhs.dk
Kviknummer 265403amu465002504
Minimum antal deltagere 16
Maksimum antal deltagere 18
18 ledige pladser
Fag til kurset:
Kvalitet og kundeservice i turist og rejsebranchen
Skolefagkode: 46500
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 428,00 kr.
Pris for ledige: 1351,60 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1351,60 kr.

Målgruppe
Uddannelsen er udviklet til frontmedarbejdere i turist-, rejse- og oplevelsesbranchen som har lidt eller nogen erfaringer med service, og som har en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.

Formål:
Efter uddannelsen kan deltageren yde kundeservice og deltage i kvalitetsarbejdet. Deltageren kan håndtere forskellige kundetyper. På uddannelsen arbejdes blandt andet med kundeforståelse og loyalitet, konflikthåndtering samt kulturdifferentieret service.

Indhold:
Deltageren kan yde kundeservice ved personlig og telefonisk betjening. Deltageren kan gøre dette i overensstemmelse med virksomhedens mål og serviceprofil. Endvidere kan deltageren ved sin sprogbrug og adfærd håndtere de enkelte kundetyper, og håndtere eventuelle opståede konflikter samt yde en kulturdifferentieret service under hensyn til de særlige forhold i turist- og rejsebranchen. Deltageren kender betydningen af kvalitet i leverancen for virksomhedens troværdighed og omdømme. Deltageren kan forholde sig til kvalitetskrav fra kunder, interne og eksterne samarbejdspartnere, samt vurdere eget bidrag i forhold til virksomhedens kvalitetsarbejde.

Vil du vide mere? Ring mellem 7.30 og 12.00 eller skriv til:

Mange flere kurser

I samarbejde med andre kursusudbydere tilbyder vi turismekurser inden for:

- Markedsføring
- Ledelse
- Økonomi og regnskab
- Salg og god kundeservice
- Tryghedsskabende kommunikation.

Læs mere