Tryghedsskabende kommunikation

Lær at kommunikere retningslinjer for hygiejne, så du skaber tryghed og tillid blandt dine gæster eller besøgende.

Lær retningslinjerne indenfor hygiejne med et hygiejnekursus 

Kurset Tryghedsskabende kommunikation er et hygiejnekursus for dig, der arbejder i eller gerne vil arbejde med hygiejne retningslinjer indenfor turist-, rejse- og oplevelsesbranchen. 

På kurset arbejder du med:

  • God kommunikation til gæster og besøgende
  • Forebyggelse af smittespredning og bekæmpelse af mikroorganismer
  • Facts om mikroorganismer
  • Hygiejne og værnemidler
  • Nudging. 

Praktiske oplysninger

Tilbage til oversigt

Værdibaseret turisme

Valgte hold
Kursussted Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde
Tilmeldingsfrist 14. maj 2025
Startdato 14. maj 2025
Slutdato 15. maj 2025
Varighed 2,0 dage
Deltagerpris 428,00 kr.
Pris for ledige 1351,60 kr.
Pris udenfor AMU-målgruppe 1351,60 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08:10 - 15:35
Beskrivelse På kurset vil der afslutningsvis være en faglig evaluering af dit kursusudbytte.
Kontaktperson Marianne Christiansen
Telefonnr 88523240
Email mch@rhs.dk
Kviknummer 265403amu209052503
Minimum antal deltagere 16
Maksimum antal deltagere 18
18 ledige pladser
Fag til kurset:
Værdibaseret turisme
Skolefagkode: 20905
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 428,00 kr.
Pris for ledige: 1351,60 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1351,60 kr.

Målgruppe
Kurset retter sig mod faglært og ufaglært salgs- og frontpersonale, der informerer og rådgiver kunder om rejsemål på det globale marked.

Formål:
Efter kurset kan du rådgive kunder inden for bæredygtig turisme. På kurset arbejdes der med værdierne bag bæredygtighed og hvad bæredygtighed gør ved turisternes adfærd og valg.

Indhold:
Deltageren får nye indsigter i holdninger til bæredygtig turisme og indsigt i værdierne bag bæredygtighed - de sociokulturelle, miljøtekniske og økonomiske værdier. Desuden får deltageren viden om, hvad bæredygtighed betyder for turisternes adfærd på ferien og deres valg af destination og rejseformer.Deltageren kan rådgive og vejlede kunder inden for bæredygtige valg af deres rejser.Deltageren kan desuden vejlede kunderne om de overordnede forhold ved FNs Verdensmål. Deltageren har kendskab til bæredygtighed som forretningsmodel, herunder det økonomiske, miljømæssige og sociale lag - og til forbrugernes aktuelle holdning til bæredygtighed.

Vil du vide mere? Ring mellem 7.30 og 12.00 eller skriv til:

Mange flere kurser

I samarbejde med andre kursusudbydere tilbyder vi turismekurser inden for:

- Markedsføring
- Ledelse
- Økonomi og regnskab
- Salg og god kundeservice
- Tryghedsskabende kommunikation.

Læs mere