Værdibaseret turisme

Styrk dine kompetencer og bliv bedre til at forstå den destination du er i eller beskæftiger dig med.

Bliv klædt på til at arbejde i turist- og rejsebranchen

Kurset er for dig, der arbejder i eller gerne vil arbejde i turist-, rejse- og oplevelsesbranchen.


Med kurset får du kompetencer til at rådgive om blandt andet interne forhold på destinationen. Du kommer til at arbejde hvordan man finder og forstår de oplysninger om specielle forhold, som har betydning for destinationen. Du introduceres til begrebet bæredygtighed, og får indsigt i, hvordan det tænkes ind i turismeproduktet.

Målet med kurset er, at du:

  • kan rådgive og vejlede holdningsbestemte kunder i forbindelse med deres valg af rejseprodukter og oplevelser i destinationen.
  • får værktøjer til at finde oplysninger som kan afdække særlige forhold, der har betydning for kundens forhold til destination.
  • bliver i stand til vejlede om destinationernes interne forhold fx politik, natur og miljø, forurening og børnearbejde. 

Praktiske oplysninger

Tilbage til oversigt

Kunderådgivning i rejsebranchen - Outgoing

Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde
29. september 2025 Valgt 18 ledige pladser
26. november 2025 18 ledige pladser
Valgte hold
Kursussted Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde
Tilmeldingsfrist 15. september 2025
Startdato 29. september 2025
Slutdato 30. september 2025
Varighed 2,0 dage
Deltagerpris 428,00 kr.
Pris for ledige 1351,60 kr.
Pris udenfor AMU-målgruppe 1351,60 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08:10 - 15:35
Beskrivelse På kurset vil der afslutningsvis være en faglig evaluering af dit kursusudbytte.
Kontaktperson Marianne Christiansen
Telefonnr 88523240
Email mch@rhs.dk
Kviknummer 265403amu209062504
Minimum antal deltagere 18
Maksimum antal deltagere 18
18 ledige pladser
Fag til kurset:
Kunderådgivning i rejsebranchen - Outgoing
Skolefagkode: 20906
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 428,00 kr.
Pris for ledige: 1351,60 kr. (og såfremt kurset er på positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1351,60 kr.

Målgruppe
Kurset retter sig mod faglært og ufaglært salgs- og frontpersonale, der informerer og rådgiver kunder om rejsemål på det globale marked.

Formål:
Efter kurset kan du rådgive kunder om ferie- og forretningsrejser til destinationer uden for Danmark med afsæt i viden om og forståelse for kunderejsen som koncept. Du får indsigt i, hvordan din egen viden om fremtidige tendenser, herunder fx bæredygtighed i rejsebranchen, holdes opdateret.

Indhold:
Deltageren opnår viden om og forståelse for kunderejsen som koncept og kan dermed rådgive kunder om ferie- og forretningsrejser til destinationer uden for Danmark.Deltageren får kendskab til, hvad der er relevant indhold om destinationen ved de kontaktpunkter, som kunden har med rejsebranchens aktører i løbet af kunderejsen.Deltageren opnår viden om, hvilke kontaktpunkter i kunderejsen, der kan optimeres/udvikles og forbedres for at sikre kundetilfredshed før, under og efter købet samt fastholdelse af kunden. Deltageren får indsigt i, hvordan egen viden om fremtidige tendenser, herunder fx bæredygtighed i rejsebranchen, opdateres løbende.

Vil du vide mere? Ring mellem 7.30 og 12.00 eller skriv til:

Mange flere kurser

I samarbejde med andre kursusudbydere tilbyder vi turismekurser inden for:

- Markedsføring
- Ledelse
- Økonomi og regnskab
- Salg og god kundeservice
- Tryghedsskabende kommunikation.

Læs mere